La necessitat de repensar-nos
L’ofici de mestre demana una renovació constant, un estat d’alerta per saber si la tasca diària que fem amb la mainada els prepara de manera efectiva i rica per a afrontar un futur com a ciutadans competents, responsables i crítics.
Aquesta necessitat de repensar-nos s’ha de fer amb una doble mirada:
- què volem aportar als infants que tenim sota la nostra responsabilitat i
- quines eines de treball i d’organització ens cal, com a professionals, per tal de fer realitat aquest repte.
És per això que, fa 10 anys, es va començar a organitzar un sistema de formació contínua adaptat a les necessitats d’una estructura educativa particular com La Bressola. El 24 d’agost de 2007 se celebrava, a les instal·lacions de Sant Miquel de Cuixà, la primera Jornada de Formació de La Bressola, organitza pel codirector de Sant Galdric, en David Altimir i una estudiant de la Universitat de Girona, l’Íngrid Labian. En aquella primera edició es va comptar amb la intervenció de na Miquela Valls (UPVD), d’en Felip Hammel i en Patrici Baccou (escoles occitanes Calandreta) i d’en Ramon Casadevall (UdG). També es van fer presentacions d’experiències dutes a terme a diferents escoles de La Bressola.
El darrer dilluns 23 d’octubre, 10 anys després, hem gaudit de l’11a Jornada de Formació de La Bressola, organitzada pel Centre de Formació Professional Català. La Jornada ha engegat amb una intervenció d’en Quimi Portet, que ha compartit amb els professionals dels centres la seva relació amb la llengua catalana i les seves reflexions sobre llengua, música i escola.
Han seguit espais de treball amb noms com
- Pau Vidal, que ens ha ajudat a fer atenció a les construccions lingüístiques en l’ús quotidià de la llengua;
- Toti Toronell, que ens ha aportat una mirada sobre la importància de la nostra actitud corporal;
- Mònica Guerrero-Rosset i Joan-Sebastià Haydn, que ens han presentat la xarxa de serveis d’atenció a les necessitats educatives especials;
- Cesc Clavera, que ha presentat eines TAC per a plantejar una manera de fer escola diferent i innovadora;
- Jordina Biosca, que ens permetrà de recitar i d’explicar contes d’una manera molt més viva i
- Mercè Mas, que ha aportat eines i reflexions essencials pel que fa a la manera d’avaluar la feina a l’escola.
Intervinents de gran nivell per a aquesta necessitat de repensar-nos, des de la consciència de formar part de la comunitat educativa dels Països Catalans. Per això, la primera pausa del dia ha estat aprofitada per a enviar un missatge a la resta del país, tot deixant clar que no volem que ningú toqui les nostres escoles.
La Bressola



Comentaris (0)