El col·legi de Pià refusa l'ensenyament en català
Malgrat la demanda de les famílies. L’APLEC, Associació per a l’Ensenyament del Català, comunica :
Un cop més, l’APLEC se troba en l’obligació de denunciar l’anticatalanisme del col·legi de Pià que refusa per enèsima vegada d’obrir l’ensenyament del català en 6a malgrat la demanda explícita i reiterada de les famílies. Un cop més l’APLEC constata l’hostilitat manifesta de responsables de col·legi envers una llengua catalana en mal estat, però també constata el no respecte de la legislació i de la reglamentació vigent que permet l’ensenyament de les llengües regionals « tout au long de la scolarité ». Diversos pares que han demanat que llur fill continuï el català començat a l’escola gràcies a la volontat de la comuna i de Consell Departamental, han vist llur demanda rebutjada. Aquaixa situació escandalosa dura des de fa anys a Pià. Malgrat els postes de professors de català oberts al concurs cada any pel Ministera, massa establiments, com el col·legi de Pià, joguen obertament contra el català.
L’APLEC demana als responsables acadèmics (rectora i director de l’Educació Nacional) així com als elegits d’intervenir el més aviat per fer comprendre a la principal de Pià que no sem pas pus a l’època de Jules Ferry quan les instruccions eren : « Soyez propres. Parlez français », quan França se fixava com a missió de civilitzar els « pobles inferiors ». És indispensable que le col·legi de Pià aculli un professor de català i obri l’ensenyament facultatiu de la llengua de la seua regió a la propera rentrada per tots els pares que ho demanen. Si així no passava, l’APLEC i els pares d’alumnes estudiaran totes les disposicions susceptibles de convèncer els anticatalans de respectar el quadre legal i la voluntat legítima i democràtica dels pares d’alumnes. Contacte : Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.



Comentaris (0)