Hora solidària 52
Dijous 17 de setembre unes desenes de persones se mobilitzen a Perpinyà com cada dijous per la llibertat i la democràcia
CRONOLOGIA ( 17 de setembre) 52è dijous que manifestem la nostra solidaritat amb tots els presos, exiliats i represaliats polítics catalans
aquesta és la crònica dels darrers 7 dies :
dijous 10 de setembre
- l’hora solidària de cada dijous s’afegeix a la celebració de la Diada Nacional de Catalunya que la Casa de la Generalitat celebra a la Maternitat d’Elna. La gendarmeria fotografia les plaques dels cotxes dels assistents.
- El Tribunal Constitucional espanyol manté vigent l'ordre de detenció a l’estat espanyol del president Carles Puigdemont i del conseller Antoni Comin. Els dos havien presentat recursos davant del Tribunal per una vulneració dels seus drets fonamentals, i per la seva condició de membres del Parlament Europeu.
divendres 11 de setembre
Diada Nacional de Catalunya :
- de bon matí la Guardia Civil espanyola deté 4 Cdr de Balaguer, hores deprés surten en llibertat. I els Mossos detenen a Barcelona un militant d’Endavant Osan mentre estava penjant una pancarta reivindicant la independència dels Països Catalans. Sortirà en llibertat hores després.
- el tràfic del Tgv entre Perpinyà i Barcelona queda tallat per un incendi voluntari a la via entre Girona i Figueres.
- a Perpinyà a 16h:59 unes 200 persones es concentren davant el Consulat d’Espanya i hi deixen una carta adreçada al consul on es denuncien els incompliments democràtics d’aquest estat, denunciats per les principals instàncies internacionals. En manifestació, després de cantar Els Segadors davant la Prefectura, arriben al Castellet on es fa l’acte central de la Diada amb parlaments de les principals associacions catalanes.
- a la resta del país l’ANC fa 131 actes descentralitzats i amb capacitat limitada a causa de la pandèmia de coronavirus amb una participació 59.500 persones.
- Òmnium denuncia la repressió de l’estat espanyol i demana l’amnistia per a tots els presos polítics, exiliats i les 2.850 persones represaliades.
- El col·lectiu d'advocats AlertaSolidària denuncia 'identificacions preventives' de manifestants per part dels mossos d'Esquadra.
dissabte 12 de setembre
- Òmnium Cultural denuncia que la seva seu nacional a Barcelona ha patit un atac amb diverses destrosses.
dilluns 14 de setembre
- es convoca per aquest divendres 18 una concentració davant els jutjats de Figueres en suport a les 10 persones citades pels talls de l’autopista del Pertus i la Jonquera el novembre de l’any passat. I també es convoquen altres concentracions els dies 21,22 i 23 a Barcelona en suport a 4 persones que s’enfronten a un nou judici per participar en una marxa per la Ronda de Dalt de Barcelona el dia de la Vaga General del 8 de novembre del 2017.
- el president del Parlament europeu David Sassoli accepta la sol·licitud d’empara per la immunitat de Puigdemont davant l’Audiència espanyola per un espionatge a l’entorn del president.
- el grup de suport dels 9 CDR detinguts per la Guardia Civil espanyola el 23 de setembre 2019 en el marc de l'Operació Judes anuncia que « tenen coses preparades » per aquest primer aniversari.
dimarts 15 de setembre
- el Tribunal d'Apel·lació de Gant, a Bèlgica, envia el cas del raper mallorquí Valtònyc al Tribunal Constitucional belga que haurà de dir si les injúries a la corona espanyola són compatibles amb la llibertat d'expressió a Bèlgica i ajorna fins al 3 de desembre la sentència sobre l'extradició.
- Alerta Solidària convoca una concentració a 9h:30 aquest divendres 18 davant dels jutjats de Figueres per fer costat a 10 represaliats més pel tall de la Jonquera del novembre de l’any passat, serà la 2a ronda de citacions. En total son 197 les persones encausades.
dimecres 16 de setembre
- l’informe anual del Grup de Treball sobre la Detenció Arbitrària de les Nacions Unides constata que no s’han implementat les recomanacions formulades el 2019, on es demanava l’alliberament immediat de set dels nou presos i preses polítics catalans.
- l'exdiputat de la CUP Antonio Baños declara davant d'un jutge de Madrid per un possible delicte de desobediència per haver-se negat a respondre les preguntes de Vox en el judici del procés.
dijous 17 de setembre
- El president de la Generalitat, Quim Torra, compareix al Tribunal Suprem espanyol que ha de decidir si l’inhabilita. Es el recurs de cassació després que ell Tribunal Superior de Justícia de Catalunya el considerés culpable d'un delicte de desobediència per no haver retirat --tal com demanava la Junta Electoral Central-- una pancarta a favor dels presos politics del balcó de la Generalitat durant les eleccions del juny del 2018.
Resum de l'actualitat al peu del Castellet. Berenguer Ballester
A més del Berenguer, el Francesc ha animat l'hora solidària, hi ha recordat els més de mil dies i nits de vergonya per la Unió Europea i dels estats còmplices de les actuacions de l'estat espanyol.
El Franck Sala ha interpretat cançons com "Ànim" "Trinxeria"...
L'Esteve Sabench ha recordat que l'exposició 55 URNES era visible a Sant Cebrià fins el dia 27 de setembre i que se presentaria a Bellver l'1 d'octubre.



Comentaris (0)