No passa al control de seguretat
Un dibuix podria amagar un missatge terrorist secret? És el que deuen pensar a presons espanyoles
El març, la mainada de Cam Mainada van enviar dibuixos als presos polítics que l'estat espanyol guarda en ostatges.
Aquests dibuixos sobre full A4 normal varen ser enviats a tots i cada un dels presos. Unes setmanes més tard els nins i nines de Cam Mainada rebien els agraïments de Quim Forn, aquest els anunciava que posaria el dibuix a una paret de la cel·la.
En un primer temps tothom pensava que tots els presos havien rebut les cartes, però el 30 de juliol, sigui 4 mesos més tard torna aquest sobre amb el dibuix a l'interior:


Mit aquí que la carta adreçada al Jordi Cuixart acaba de tornar després de un llarg periple de 4 mesos. Amb la menció:
"Rehusado" que vol dir refusada i "No pasa controles de seguridad".
Se desconeixen les raons, se desconeixen les regles del joc. Se desconeix el funcionament, se desconeix el controlador, el censor.
Podem, doncs imaginar que moltes d'aquestes cartes han passat per camins estranys i han acabat a la paperera o potser tornaran com aquesta a l'expeditor..
"L'arbitrari els ha tancat a la presó i l'arbitrari decideix de quines cartes poden rebre o no. Arriba Espana!"
Els dibuixos en qüestió





Comentaris (0)