CRONOLOGIA 309 ( 18 de setembre)
Dietari de la repressió i de la solidaritat amb els exiliats i els més de 4.200 represaliats polítics catalans:
diumenge 14 de setembre

- la dotzena d’ investigacions judicials sobre l’espionatge a l’independentisme català amb la infecció dels seus mòbils amb el programari Pegasus estan a la corda fluixa. Per què? Perquè la majoria es van produir entre els anys 2019 i 2020, i el delicte de revelació de secrets -el principal en aquestes causes- prescriu als 5 anys d’haver-se succeïts els fets. I, en la majoria de causes aquest termini es complirà l’octubre vinent. L’espionatge massiu a independentistes catalans, familiars i amics es va destapar el 2022, amb la investigació CatalanGate, feta pel grup canadenc , Citizen Lab. A partir de llavors, els afectats, la majoria membres d’ERC, la CUP, Junts, Òmnium Cultural i l’ANC van presentar querelles als jutjats de Barcelona i Madrid contra directors del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) i de l’empresa israeliana NSO Group, titular del programari Pegasus, i directors de la Guàrdia Civil. La prescripció significa que no es podrà imputar cap càrrec públic ni privat més i les causes s’hauran d’arxivar o dur a judici amb els indicis assolits fins ara
dijous 18 de setembre

- l’Audiència de Barcelona jutjarà al novembre quatre activistes independentistes encausats per la protesta holi contra l’homenatge que el sindicat Jusapol va fer als agents que havien reprimit el referèndum del Primer d’Octubre, un any després. Per això, Arran i els CDR van convocar una contramanifestació, que va ser aturada per agents antiavalots dels Mossos d’Esquadra. Múltiples activistes van ser encausats, acusats d’haver agredit els agents de policia i d’haver causat desordres.
Ara l’Audiència ha fixat la data de judici per a quatre d’ells –entre els quals, hi ha l’Adri de Badalona, per a qui demanen sis anys de presó, i tres joves més, de Barcelona, Terrassa i Santa Margarida de Montbui–, als quals no els aplica l’amnistia amb l’argument que els fets no tenien a veure amb el procés d’independència. Segons que ha anunciat Alerta Solidària, el judici s’ha programat per als dies 3, 5 i 6 de novembre. Mentrestant, el TSJC estudia el recurs presentat en contra de l’aplicació de l’amnistia, que serà resolt els mesos vinents.
Berenguer Ballester
Recordem que el MHP Carles Puigdemont, els Consellers Toni Comín i Lluís Puig són a l'exili des de fa 2877 dies.



Comentaris (0)