CRONOLOGIA 303 ( 17 de juliol)
Dietari de la repressió i de la solidaritat amb els exiliats i els més de 4.200 represaliats polítics catalans:
diumenge 13 de juliol

- A Gurb, un diumenge més, continuem amb l’acció
#PontsPerIndependència
PERSISTIM i PERSEVEREM en la lluita per la LLIBERTAT i la INDEPENDÈNCIA de CATALUNYA.
Ens cauen pals per totes bandes, però seguim mig adormits, despertem d’una vegada i tornem a sortir als carrers ||*||
dimarts 15 de juliol

- al Tribunal de Justícia de la Unió Europea la gran sala de quinze magistrats examina les dues qüestions pre-judicials centrals sobre la llei d’amnistia: per una banda, la que va presentar el Tribunal de Comptes en la causa contra trenta-cinc ex-alts càrrecs per l’1-O i la internacionalització del procés, i, per una altra, la que va presentar l’Audiència espanyola en el procediment per terrorisme contra els tretze acusats de l’operació Judes.
dimecres 16 de juliol

- Edu Garzón, un dels encausats de l’operació Judes, veu la llum al final del túnel, però es manté cautelós i no oblida el viacrucis viscut aquests darrers anys. Ell i Txevi Buigas –també encausat– han anat aquests dies al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) per seguir la vista sobre el seu cas. Tot i que les sensacions que els ha transmès tot plegat han estat bones, no volen precipitar-se i recorden que l’any passat ja van tenir una pròrroga inesperada de tot el procés. De moment, asseguren que a Luxemburg s’han trobat una justícia que contrasta amb l’espanyola, amb un funcionament i un to completament diferents.

- l’Audiència de València denega l’amnistia a Amparo Molina, una dona que va assistir a una manifestació contra les càrregues policíaques de l’1-O. El motiu que ha esgrimit el tribunal és que la llei no té en compte tots aquells actes que hagin passat fora de Catalunya, i aquesta manifestació es va fer a València, tot i que la llei en cap moment no parla d’aquesta exclusió i tampoc no limita els fets en l’àmbit territorial. El text de l’amnistia parla “d’actes executats en el marc de les consultes celebrades a Catalunya” i de la seva “preparació i conseqüències”, no pas d’actes succeïts exclusivament a Catalunya.
Berenguer Ballester
Recordem que el MHP Carles Puigdemont, els Consellers Toni Comín i Lluís Puig són a l'exili des de fa 2820 dies



Comentaris (0)