CRONOLOGIA 265 ( 24 d’octubre)
Dietari de la repressió i de la solidaritat amb els exiliats i els més de 4.200 represaliats polítics catalans:
dilluns 21 d’octubre

- el Tribunal de Justícia de la Unió Europea registra la consulta que l’Audiència Nacional espanyola li ha enviat per saber si es pot aplicar l’amnistia en una acusació de terrorisme, com és el cas del 12 CDR de l'operació Judes. El tribunal va enviar la prejudicial al setembre i es va negar a aplicar-los la norma de l'oblit penal en considerar que la llei d'amnistia és contrària a la normativa europea de lluita contra el terrorisme.
dimecres 23 d’octubre

- el Tribunal Europeu dels Drets Humans demana al Regne d’Espanya i als nou ex-presos polítics que van presentar una demanda per violació de drets fonamentals per la condemna per sedició i malversació per l’1-O si efectivament els apliquen l’amnistia. Fa poques setmanes que algunes de les defenses van fer arribar al TEDH un escrit en què aclarien que el Tribunal Suprem espanyol es negava a aplicar-los la llei d’amnistia. En les darreres al·legacions, l’advocacia de l’estat davant del Tribunal d’Estrasburg va informar que s’havia aprovat la llei d’amnistia, però no va especificar si s’havia aplicat als nou demandants: Oriol Junqueras, Raül Romeva, Dolors Bassa, Carme Forcadell, Jordi Turull, Josep Rull, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. Però no va dir que el Tribunal Suprem es negava a aplicar-los-la i que, fins fa ben poc, els impedia l’opció de recórrer en empara al Tribunal Constitucional.
dijous 24 d’octubre

- el Tribunal Suprem espanyol comunica a l'actual president del Parlament, Josep Rull, a Carme Forcadell, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart que els paralitza l'aplicació de la llei d'amnistia i, per tant, no els suspèn els antecedents penals que tenen pel delicte de desobediència per l'1-O, malgrat que els va extingir la seva inhabilitació el febrer de 2023. El Suprem sosté que no farà res fins que el Tribunal Constitucional resolgui la seva qüestió d’inconstitucionalitat, que va presentar contra l’article 1 de la llei d'amnistia.
Berenguer Ballester
Recordem que el MHP Carles Puigdemont, els Consellers Toni Comín i Lluís Puig són a l'exili des de fa 2553 dies.



Comentaris (0)