cartell toponimia

Cançoner per la Llibertat

portada agenda

Hora solidària

Hora 95 amb l'HC Lluís Puig als Banys

Dijous 15 de juliol, la batllesa Maria Costa obre les portes de la ciutat a l'hora solidària, hi participa el Conseller exiliat que ha comés el delicte de ser independentista català.

 

CRONOLOGIA (15 de juliol) 95è dijous que manifestem la nostra solidaritat, ara amb els exiliats i els fins ara 3.300 represaliats polítics catalans.

divendres 9 de juliol

  • la 94a hora solidària es fa a la Maternitat d’Elna amb Jordi Turull com a invitat, el dia abans que comenci la seua « travessa per la llibertat » a Portbou. Es el primer près indultat que participa en un acte a Catalunya Nord. Intervé també el senador Francesc Calvet, que explica com l’Assemblea del Consell d’Europa, de la que en forma part com a senador francès, va votar demanar l’amnistia pels presos i represaliats polítics catalans.
  • Oriol Junqueras, Raül Romeva i la resta d'encausats d'ERC presenten un recurs demanant la nul·litat de la causa del Tribunal de Comptes espanyol per l'acció exterior del govern.
  • la Caixa de Solidaritat anuncia que ha recaptat 100.000 euros diaris d’ençà que dimarts va fer una crida perquè la gent hi fes aportacions per pagar la fiança de 5,4 milions d’euros que el Tribunal de Comptes espanyol sol·licita a 34 ex-alts càrrecs del govern.

dissabte 10 de juliol

  • a Sant Celoni comença la campanya « Sane Absolució » a qui la Fiscalia espanyola demana 3 anys de presó pel tall de l'AP-7 el dia 18 d'octubre de 2019.

diumenge 11 de juliol

  • Òmnium Cultural anuncia que celebrarà els seus seixanta anys d’història amb un “retrobament de la presó i l’exili” a Elna aquest divendres 16 de juliol. Junqueras i Puigdemont confirmen la seua assistència.
  • etapa catalana del Tour de France, amb estel·lades gegants a Marquixanes, a Eus i a Llívia i al llarg de tota l’etapa.

dimecres 14 de juliol

  • el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya es declara competent per assumir la investigació oberta contra la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, acusada d’un delicte de malversació pel seu paper en l’organització del referèndum de l’1-O.
  • i com cada dimecres es fa l’acte pels exiliats i represaliats polítics a la Plaça del Rei de Barcelona.

dijous 15 de juliol

  • l’Audiència Provincial de Barcelona condemna Moisès Fernández a una multa de 360 euros i a una indemnització de 2.300 euros per un delicte de lesions arran d’un incident amb un motorisa en un piquet informatiu durant la vaga del 8 de novembre de 2017.
  • l'Audiència de Barcelona arxiva la investigació per suposat desviament de fons de l'Associació Catalana de Municipis per despeses relacionades amb el procés independentista.

I acabem amb un dels + de 3.300 encausats :

el cas de Marcel Vivet, aquest jove militant de la CUP que ha estat condemnat a cinc anys de presó acusat d'agressió a un agent dels Mossos d'Esquadra. El mateix tribunal reconeix que no hi ha cap imatge concloent sobre l'agressió, de manera que basa la seva sentència en la declaració de l'agredit (i els seus companys agents) que van assegurar haver reconegut a Vivet com a autor dels fets. Es dona la circumstància que el mateix policia va denunciar, suposadament, un altre manifestant per uns episodis idèntics, per la qual cosa, s'han obert dos processos paral·lels amb els mateixos fets com a denominador comú.

El fet més controvertit és la implicació de la Generalitat en tot això, i és que els moviments independentistes porten exigint reiteradament, des de 2017, que el Govern es retiri de l'acusació particular en casos com el de Marcel Vivet.

Berenguer Ballester

Pere Figueres

Maria Costa

HC Lluís Puig

Comentaris (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
There are no comments posted here yet

Deixa els teus comentaris

Posting comment as a guest.
Arxius adjunts (0 / 3)
Share Your Location

El Portal - Catalunya Nord Digital neix a iniciativa del Col·lectiu 2 d'abril.

Neix de la necessecitat de crear un lloc de trobada a Catalunya Nord per a tots els actors de la llengua catalana.
Reagrupa persones i entitats al voltant d'un projecte, el de fer viure la llengua catalana, la llengua pròpia, la llengua del país.

Cada un pot portar la seua pedra a l'edifici 

  • participant amb la redacció d'articles, d'entrevistes
  • fent propostes, fent passar informacions
  • adherint al Col·lectiu 2 d'abril
  • fent conèixer el Portal