Hora 93
Dijous 1 de juliol, unes desenes de persones s'han manifestat a perpinyà des de la plaça Aragó al peu del Castellet.
CRONOLOGIA (1 de juliol) 93è dijous que manifestem la nostra solidaritat amb els exiliats i els fins ara 3.300 represaliats polítics catalans.
dijous 24 de juny
- l’hora solidària es fa a Pesillà amb la participació del batlle Joan Pau Billés i el conseller Iu Escape.
divendres 25 de juny
- el Tribunal de Comptes espanyol rebutja de retardar la citació de la quarantena d’ex-alts càrrecs del govern de la Generalitat per les despeses en política exterior i del Diplocat del 2011 al 2017, i la manté per als propers 29 i 30 de juny.
- el jutjat de Figueres torna a absoldre l’exbatllessa de Roses, Montse Mindan, d’un delicte de desobediència pels fets de l’1-O.
dissabte 26 de juny
- a Vilafranca del Penedès, com cada vespre des de fa 3 anys i 226 dies, « músics per la llibertat » toquen el Cant dels ocells per a tots els represaliats.
diumenge 27 de juny
- segons un diari espanyol diversos magistrats del Tribunal Suprem espanyol donen per fet la derrota al Tribunal Europeu de Drets Humans d’ Estrasburg per la seua sentència de l’I-O.
- eleccions departamentals : a Catalunya Nord l'extrema dreta no obté cap escó i es manté la majoria d’esquerres. Annabelle Brunet i Nicolas Garcia, que hem vist en diverses ocasions en aquesta hora solidària, son elegits consellers departamentals.
dilluns 28 de juny
- l'Audiència Provincial ratifica la condemna d'en Marcel, el 1r detingut de Meridiana resisteix : 1 any i mig per atemptat + 360 € per delicte lleu de lesions + 1.350 € d'indemnització. La Generalitat exercia d'acusació. Meridiana resisteix que aquest diumenge ha fet el seu 475è tall.
- el Tribunal Suprem espanyol desestima la petició de Ciutadans de suspendre de manera cautelaríssima els indults als líders independentistes .
dimarts 29 de juny
- el Tribunal de Comptes espanyol exigeix 1,9 milions d’euros al president Carles Puigdemont i al vice-president Oriol Junqueras. Al conseller d’Afers Estrangers Raül Romeva l’obliga a pagar 2,1 milions. I al president Artur Mas i l’ex-conseller Andreu Mas-Colell, 2,8 milions d’euros cadascun. El Tribunal de Comptes vol que els quaranta-un ex-alts càrrecs del govern entre el 2011 i el 2017 paguin un total de 5,4 milions d’euros per les ambaixades catalanes i el Consell de la Diplomàcia Pública de Catalunya, conegut com el Diplocat. Una de les persones citades és Maryse Olivé, ex-delegada del govern a França i primera directora de la Casa de la Generalitat a Perpinya, que va morir el 2017. Li imposa una fiança de més de 22.000 euros, uns diners que ara exigeix a la seva filla, Chantal Olivé.
dimecres 30 de juny
- el Tribunal de Comptes espanyol rebutja les al·legacions i dona 15 dies per pagar. Si els afectats no abonen els 5,4 milions d'euros en aquest termini, es procedirà a l'embargament dels seus béns. Per altre banda la delegada instructora exonera a 8 dels 42 excàrrecs a qui havia citat, entre els quals els exconsellers de Presidència Jordi Turull i Neus Munté.
dijous 1 de juliol
- Maurici Sabater de les Terres de l’Ebre és citat als jutjats de Gandesa per la crema d'una bandera espanyola.
- la fiscalia espanyola demana dos anys de presó en el judici contra sis joves de Madrid per haver-se solidaritzat amb Catalunya l’1-O.
- el Tribunal Suprem espanyol rebutja el recurs que tenia pendent del president Artur Mas, els ex-consellers Joana Ortega, Francesc Homs i Irene Rigau i sis ex-alts càrrecs més per la condemna del Tribunal de Comptes arran de les despeses del 9-N.
i recordi que aquest proper dissabte hi ha convocada la manifestació « ni a Perpinyà ni enlloc – Fora feixistes dels Països Catalans ». A migdia una trobada i concert i a les 2 de la tarda la manifestació tot a la Pl. De Catalunya. I és que aquest proper cap de setmana es farà a Perpinyà el congrès del Rassemblement national.
Berenguer Ballester



Comentaris (0)